Lärcirklar som arbetsverktyg

Den 6 oktober besökte vi Lin Education i Göteborg tillsammans med ett stort antal pedagoger från Fyllingeskolan, Furulundsskolan och Valhallaskolan. Några av dessa har redan påbörjat arbete med lärcirklar medan andra lärare fick dagen som en introduktion. Lärcirklar kan enklast beskrivas som ett redskap för att skapa ett eget läromedel med planeringar, information, länkar, uppgifter och med externa resurser. Det innehåller också stöd för ett kommunikativt och formativt lärande.

I filmen och intervjun nedan kan du höra hur Conny Gottfridsson och Patricia ÅslinFyllingeskolan reflekterar lite över lärandet med Lärcirklar.

På Riktigt – Lin Education

”På Riktigt är inte bara Sveriges mest moderna läromedel utan även ett ramverk för formativ bedömning och pedagogiska planering i ett! På Riktigt ger dig som pedagog en gränslös möjlighet att jobba med digitala verktyg och information som finns tillgängligt på nätet, saker du producerat själv eller någon av de över 400 flipped classroomfilmer som vi producerat i professionell filmmiljö åt dig. Du kan bygga egna pedagogiska planeringar i form av lärcirklar, lägga till och ta bort innehåll när du vill och dessutom ta del av hundratals lärcirklar som andra gjort, och direkt använda dem med dina elever. Detta är framtidens digitala stöd för lärande – detta är På Riktigt

Exempel på en lärcirkel!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s